Köpvillkor

Köpvillkor

Som privatperson har du 14 dagars ångerrätt från leveransdagen.  Vid ånger står du som köpare för returfrakten, vilket då dras av summan för återbetalning. Du kan kostnadsfritt returnera köpt vara i vår butik i Järfälla. 

Mammut Zoo AB

Viksjöplan 2A 175 45 Järfälla.

0760295606

info@mammutzoo.se

Om du har mottagit en felaktig vara eller trasig vara står vi för returkostnaden.


Allmänt:

Vi säljer foder och tillbehör såsom koppel, halsband, selar, godis, träningsredskap, tuggben och mycket mer till de flesta djurslag.

Samtliga priser är inklusive moms, skatter och andra avgifter men exkl. frakt. Momssats 25% samt 12% på livsmedel för människa

Frakt tillkommer på köp under 799:- inkl.moms. 

Vid köp över 799kr skickas allt fraktfritt. 

Är någon vara skrymmande kan en extra fraktavgift tas ut - i sådant fall framgår detta tydligt på produktens artikelsida samt i kassan. 

Exempel på skrymmande varor kan vara stora klösmöbler, vildfågelfröer 25kg, hö, halm och spånbalar m.fl.

Garanti

På elektronik lämnar vi minst 2 års garanti och du har 3 års reklamationsrätt om produkten skulle vara defekt från början. 

Garantin gäller inte alltid.

Du kan till exempel inte kräva att garantin ska gälla när:

  • det skett en olycka efter att du fått varan
  • du vanvårdat varan eller använt den på ett onormalt sätt
  • du struntat i skötsel- och serviceanvisningar
  • felet beror på normalt slitage.

Vid frågor om reklamations- och garantiärenden kan du kontakta oss på info@mammutzoo.se eller fyll i formuläret under " Reklamation & Retur" som du hittar längst ner på vår sida.

För snabbare hantering vänligen bifoga order eller kvittonummer.

Det går även bra att besöka oss på Viksjöplan 2A, 175 45, Järfälla för personlig service i butiken.


Leverans

Vi skickar ditt paket med DHL och beräknad leveranstid är 2-3 dagar på lagerförda varor.

Vi skickar ditt paket till ditt närmsta utlämningsställe.

Vid hemleverans av dina varor lämnas ditt paket vid första hindret, ex en låst bom eller portdörr. 

Vid hemleverans är du som köpare ansvarig för ditt paket när DHL har lämnat av det hos dig.

Vid beställning av icke lagerförda varor, Sk.beställningsvaror var vänlig kontakta oss för mer information om leveranstid och leveranssätt.

Vid beställning skickas en orderbekräftelse till din angivna mail med beskrivning av beställda varor samt pris. 

Om beställd vara av någon anledning skulle vara slut eller defekt i butik så kommer vi att kontakta er för vidare information och hur vi löser detta.

Information om du inte hämtar ut ditt paket:

Om du av någon anledning inte hämtar ut din beställning i tid hos ditt postombud tas 200kr ut i avgift för administrationskostnad och hantering. 

Denna summa dras av från återbetalningen av ditt köp.


Betalning

Vi använder oss av Klarna Checkout vid fakturabetalning . Vid köp hos oss accepterar du klarnas villkor. Se mer här: https://www.klarna.com/se/vill...

Vid direktbetalning använder vi oss av Swish.
Om du har frågor gällande din faktura eller ditt köp är du mer än välkommen att kontakta oss.



Vi reserverar oss för skriv- och bildfel, såsom fel text i produktbeskrivningen, fel bild, pris, lagersaldo. Vi jobbar alltid hårt för att text, pris, lagersaldo och bild skall vara korrekt. 

Lagersaldo kan påverkas av felaktig inleverering, stöld, defekt vara mfl.




integritetspolicy

JavaScript seem to be disabled in your browser.

You must have JavaScript enabled in your browser to utilize the functionality of this website.